Klauzula informacyjna – nagrywanie rozmów telefonicznych w ramach Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej
Zgodnie z art. 13 i 14 RODO Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1) – dalej jako „RODO” oraz w związku z Zarządzeniem Nr 51/2022/DSM Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 14 kwietnia 2022r., w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju podstawowa opieka zdrowotna w zakresie nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, a także z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej z dnia 24 września 2013 r., informujemy, że:
1) Administratorem danych osobowych (ADO) jest Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Legnicy, ul. Iwaszkiewicza 5, 59-220 Legnica.
2) z Administratorem danych osobowy można kontaktować się za pośrednictwem korespondencji kierowanej na adres siedziby, bądź telefonicznie pod numerem telefonu 76 72 11 000 (centrala telefoniczna) oraz za pośrednictwem korespondencji elektronicznej sekretariat@szpital.legnica.pl.
3) Administrator danych osobowych powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować kierując korespondencję na adres e-mail: iod@szpital.legnica.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu 76 72 11 000 (centrala telefoniczna).
4) Dane osobowe utrwalone w związku z nagrywaniem rozmów telefonicznych przetwarzane będą w celu:
• wykonania obowiązku prawnego ADO
• mogą zostać wykorzystane do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, jeśli takie przetwarzanie jest niezbędne.
5) Dane osobowe będą udostępniane wyłącznie podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów obowiązującego prawa.
6) Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
7) Dane zarejestrowane w trakcie rozmowy telefonicznej w prowadzonej w ramach udzielania świadczeń w rodzaju Nocna i Świąteczna Opieka Zdrowotna przechowywane są i archiwizowane przez okres jednego roku.
8) Każdemu, kogo dane dotyczą przysługuje prawo:
• dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
• sprostowania (poprawiania) swoich danych;
• do usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa;
• do ograniczenia przetwarzania danych;
• do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
• do wniesienia skargi do Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).
W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z administratorem danych lub z inspektorem ochrony danych w sposób wskazany powyżej. zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu. Pani/Pana dane
nie są przekazywane poza EOG.
9) W przypadku utrwalenia rozmowy telefonicznej zawierającej dane osobowe osoby trzeciej, innej niż rozmówca, informujemy iż dane takie pozyskane zostały właśnie od takiej osoby rozmówcy.
10) Dane zapisane z rozmów telefonicznych nie będą wykorzystane do podejmowania zautomatyzowanych decyzji, nie będą wykorzystywane w celu profilowania.
Klauzula stanowi załącznik nr 5 do Procedury nagrywanie rozmów telefonicznych w ramach Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej (P-19).